Podążając za słońcem

 Przedpremierowy odsłuch najnowszego singla Kromproom zatytułowanego Following the Sun odbędzie się oficjalnie 20 lipca 2022 roku. Tydzień później, 27 lipca, singiel będzie dostępny cyfrowo online na wszystkich znanych platformach muzycznych na całym świecie.

Piotr Krompiewski w czarnej bluzie w z kapturem, a za nim kosmiczna kraina z rozgrzanym słońcem

Dla tych fanów muzyki, którzy jeszcze nie znają mojego autorskiego projektu Kromproom, na początek kilka słów na ten temat. Pierwsze kroki w tworzeniu muzyki stawiałem na początku lat 90-tych, pracując na komputerach Commodore 64 i Commodore Amiga. W latach 1996-1998 byłem członkiem grupy Virtual Madness, działającej w ramach tzw. demosceny, tworzonej przez pionierów wykorzystania komputerów do realizacji projektów audiowizualnych zwanych demami. Więcej ciekawych informacji znajdziecie w artykule pt. Jak to wszystko się zaczęło?

Najnowszym i ostatnim moim wydawnictwem jest album zatytułowany Tenacity, który ukazał się w 2015 roku. Od tego roku rozproszyłem swoją muzyczną energię w kierunku innych artystów, współpracując między innymi z legendą polskiego rocka industrialnego Agressivą 69 czy zimnofalową grupą Bitzkrieg. Wraz z wokalistą Agressivy 69 stworzyliśmy duet Kings in White. Wspólnie wyprodukowaliśmy szereg remiksów dla takich artystów jak Agressiva 69 i Blitzkrieg, a także dla niemieckich zespołów Blueforge, Blind Passenger i Outsized.

Sytuacja życiowa i szereg innych doświadczeń sprawiły, że postanowiłem wrócić do swojego autorskiego projektu. Doszedłem do wniosku, że wyprodukowałem wystarczająco dużo muzyki, która przypadła do gustu słuchaczom gustującym w mrocznych klimatach. Z tego okresu pochodzi chociażby ścieżka dźwiękowa zatytułowana Darkness, którą wyprodukowałem wspólnie z niemieckim producentem muzycznym Jensem Esch Centurio. Album ten jest ścieżką dźwiękową do powieści science fiction, a dokładniej thrillera politycznego fantasy zatytułowanego Revolution, Baby!, napisanego przez niemieckiego pisarza Daniela Boscha, znanego również pod pseudonimami Dan Davis i David Simon. Zostałem zaproszony do tego projektu przez samego autora książki, a także przez Carlosa Perona, współzałożyciela legendarnego zespołu Yello.

Najnowszy singiel, zatytułowany Following The Sun, dedykowany jest ludziom, którzy chcą, ale boją się zmienić swoje życie na lepsze. Na singlu znajduje się najnowszy utwór w dwóch wersjach oraz bonusowy ponad dziewięciominutowy utwór zatytułowany In Real Time. Starałem się przygotować dla słuchaczy rytmiczną, ambientową i organiczną elektronikę, w którą tym razem wlałem pozytywne emocje, które mają za zadanie współgrać z muzyką unicestwiając smutek i strach. Bonusowy utwór to tanecznie inteligentna podróż. Muzyka, podobnie jak modlitwa, powinna dawać człowiekowi siłę.

Pięknie świecące słońce nad dywanem chmur, wkomponowane w przedostatnią literę o słowa Kromproom

20.7.2022 - Przedpremiera
27.7.2022 - Cały Świat

Dystrybucja: Rebeat Digital GmbH

Komentarze

Popularne posty