Od Demosceny do Warner Chappell – Muzyczna podróż Kromproom i współpraca z Carlosem Perónem
Inspiracje czerpałem z lat spędzonych w środowisku Demosceny oraz od artystów, którzy kształtowali moją muzyczną tożsamość – od Kraftwerka, Marka Bilińskiego i Yello, po The Prodigy, Future Sound of London, Orbital, Moby'ego i Depeche Mode. Fascynowały mnie zarówno mroczne, jak i bardziej eksperymentalne brzmienia – od Agressiva 69, Fluke i The Crystal Method, po Ventylator i Aya RL.
Tworząc jako Kromproom, nie podążałem za konkretnymi trendami czy gatunkami. Moja muzyka wynikała z wewnętrznych przeżyć i emocji. Rodzinne problemy, które towarzyszyły mi w tamtym czasie, w naturalny sposób przenikały do moich kompozycji, nadając im mroczniejszy charakter. Dzięki temu album zyskał odbiorców, którzy poszukiwali czegoś więcej niż tylko dźwięków – szukali emocji i autentyczności.
W 2003 roku opublikowałem kilka utworów z albumu Black Import w formacie mp3 na portalu Wirtualna Polska. Słuchacze mogli głosować na wybrane kompozycje, wysyłając SMS-y. Utwór "Never Stop" osiągnął czołową trójkę na liście przebojów w kategorii muzyki transowej.
W 2005 roku założyłem profil na platformie Jamendo, gdzie udostępniłem część utworów z debiutanckiego albumu na licencji Creative Commons. W 2007 roku Jamendo nawiązało współpracę z Deezerem oraz jednym z pierwszych dystrybutorów muzyki cyfrowej – firmą Zimbalam. Postanowiłem założyć konto na Zimbalam i wysłałem Black Import na globalny rynek. Był to również symboliczny początek mojej wytwórni – Kromp Room.
Choć brakowało mi środków na profesjonalny marketing, satysfakcja z tego kroku była ogromna. W kolejnych latach intensywnie pracowałem nad remiksami – zarówno własnych kompozycji, jak i utworów innych artystów. Efektem tego był album Roomixes, będący zbiorem różnorodnych reinterpretacji.
W 2010 roku, pewnego weekendowego poranka, przeglądałem internet i sprawdzałem, co dzieje się w mojej sieci kontaktów. Zalogowałem się na MySpace i wtedy zobaczyłem krótką, ale treściwą wiadomość:
Carlos Perón: „Cześć, robisz świetną muzykę, nie chciałbyś jej wydać w mojej wytwórni?”
![]() |
Fot. Jerzy Szmit. Projekt okładki Piotr Krompiewski. |
Nie mogłem uwierzyć. Napisał do mnie sam Carlos Perón – współzałożyciel i były członek legendarnej formacji Yello. Po krótkiej wymianie wiadomości skontaktowaliśmy się telefonicznie. Od tego momentu wszystko nabrało tempa.
Miałem już na swoim koncie album Black Import, remiksowy Roomixes i kilka nowych kompozycji, w tym "Cyborg (NASA's Spacewalkers)". Cały mój dotychczasowy dorobek trafił do katalogu wytwórni Carlosa Peróna i został wydany cyfrowo.
Wkrótce stałem się członkiem niemieckiej organizacji praw autorskich GEMA, a moja muzyka zaczęła być publikowana przez Eisenberg i Warner Chappell Music. Dzięki temu otworzyły się przede mną zupełnie nowe możliwości.
![]() |
Od lewej do prawej Carlos Perón, Piotr "Kromproom" Krompiewski. Fot. Lars Johna 2011. Projekt King of Industrial, CP Studio, Niemcy. Poproszono nas abyśmy wyglądali groźnie:). |
Komentarze
Prześlij komentarz