Wkrótce! W dniu 8 kwietnia wydanie specjalne singla pt. It Has Started Again!


Od najmłodszych lat byłem i jestem zafascynowany Demosceną, subkulturą użytkowników komputerów i nieformalnym zrzeszeniem twórców zajmujących się kreowaniem programów demonstracyjnych pokazujących ich umiejętności.



Historia Demosceny sięga początków lat 80. XX wieku i można śmiało stworzyć osobną stronę, poświęcając ją na temat tego fenomenalnego zjawiska. Jeśli interesujesz się sztuką cyfrową, to polecam odwiedź tę stronę www.scene.org, jak również kanał na platformie YouTube pt. TheDemoTube, na którym znajdziecie bardzo dużo materiału.



W 2005 roku wyprodukowałem utwór pt. It Has Started Again, który 7 lat później został wydany cyfrowo przez wytwórnię KROMP ROOM RECORDS. Na singlu znalazła się dodatkowa ścieżka pt. Definition. Zawsze chciałem usłyszeć swoją muzykę w efektownym programie demonstracyjnym. Kiedy szukałem na platformie Vimeo materiałów wideo do utworu Tramzone dla projektu EKS-port, trafiłem na zapierające dech w piersiach prace artysty o pseudonimie BEEPLE, pod którym skrywa się Mike Winkelmann.


Mike pochodzi z USA, jest grafikiem, tworzy renderowane obrazy, zajmuje się animacją, wykorzystując oprogramowanie do grafiki i efektów 3D, a swoje prace tworzy na licencji dobra współnego Creative Commons. Jego niesamowite obrazy, 3D animacje przypominają mi dokonania twórców Demosceny. Zafascynowany jego krótkim filmem pt. ZERO-DAY i świetnymi zapętlonymi krótkimi filmikami postanowiłem wydać specjalną edycję singla, wykorzystując prace Mike-a. Na podstawie jego materiałów zaprojektowaliśmy nową okładkę i stworzyliśmy wideoklip do wspomnianego wyżej utworu Definition. Napisałem do BEEPLE również e-mail, w którym zapytałem — czy naprawdę mogę użyć Twoich animacji nawet do celów komercyjnych? Odpowiedź przyszła bardzo szybko — Use!!!! (Użyj!!!!).


I w ten sposób z materiałów wizualnych Mike-a powstała cała oprawa graficzna specjalnej edycji wydawnictwa. Singiel wraz z wideoklipem ukaże się cyfrowo w dniu 8 kwietnia 2019 roku. Poniżej publikuję oryginalną wersję singla, która została wydana cyfrowo w 2012 roku. Wydanie można posłuchać i kupić na platformie Bandcamp. Bądźcie czujni!



Komentarze

Popularne posty