Dan Davis przeprowadza wywiad z Kromproomem - część 2


Zapraszam na drugą część wywiadu, którego udzieliłem dla niemieckiego internetowego magazynu Cover Up! Wywiad prowadzi pisarz literatury fantastycznej Daniel Bosch znany również jako Dan Davis oraz David Simon.

Fot. Krzysztof Kapuciński

Dan Davis: Wyprodukowałeś remiks dla projektu Telekon do utworu In The Darkness. Możesz powiedzieć coś więcej na ten temat?

Kromproom: Projekt Telekon to hiszpański duet electro-synth-popowy, który tworzą Juan Grande (Techni-ka) i Raúl Muñoz-Torrero (Insight). Panowie odezwali się do mnie przez portal społecznościowy Facebook i spytali, czy mogę zremiksować ich pierwszy singiel pt. In the Darkness. Zgodziłem się i tak powstała moja interpretacja, którą można posłuchać obok innych interpretacji na stronie Bancamp duetu Telekon. Serdecznie zapraszam.



Dan Davis: Również zrobiłeś remiks dla projektu Dark Phenomenon do utworu People's Talents. Powiesz kilka słów na ten temat?

Kromproom: Dark Phenomenon to solowy projekt rosyjskiego artysty Roman Radchenko, który wydaje swoją muzykę w rosyjskiej wytwórni ScentAir Records, która również wydała debiutancki album wspomnianego projektu Telekon. W tym przypadku właśniciele wytwórni Vladimir Romanov i Alexander Kalmykov odezwali się i spytali, czy chciałbym wyprodukować remiks do utworu People's Talents - Dark Phenomenon, który ukazał się na singlu pt. Consoled.

Okładka singla - Consoled

Również zapraszam na stronę Bandcamp projektu Dark Phenomenon, gdzie obok mojej interpretacji można posłuchać innych utworów, jak również zapraszam na stronę wspomnianej rosyjskiej wytwórni ScentAir Records, która wydaje muzykę synthpop, new wave i inne style muzyki elektronicznej. Jest tam naprawdę dużo dobrej muzyki.


Dan Davis: Jaki utwór lub album możesz zarekomendować tym, którzy jeszcze nie słuchali Twojej muzyki?

Kromproom: Jeśli chodzi o moje solowe produkcje, to polecam wspomniane dwa albumy pt. Black Import i Tenacity. Polecam również album pt. Abgrund, który wyprodukowałem z moją żoną w duecie EKS-port w całości poświęcony Twojej autobiografii oraz album pt. Darkness, który stworzyłem z Jensem Eschem Centurio, do Twojej noweli pt. Revolution, Baby! Jestem bardzo dumny Dan, że mogłem komponować muzykę do Twoich książek. W trakcie słuchania wymienionych albumów każdy znajdzie w nich coś dla siebie.


Dan Davis: Bardzo dobrym utworem jest produkcja pt. ABS z albumu pt. 7788 kmh. Powiesz coś więcej?

Kromproom: Oczywiście i dziekuję, to miłe z twojej strony, że podoba ci się ten utwór, który pochodzi z Albumu EKS-port - 7788 kmh. Album powstał z zamiłowania mojej żony MC Else do motoryzacji i muzyki Break Beat. Eli jest fanem tego stylu, bardzo lubi słuchać The Crystal Method, Junkie XL czy Propellerheads. Utwór ABS obok oryginalnej wersji został zremiksowany przez świetnych artystów takich jak np. The Psychic Force, Vulturius, Jamick czy DJ Dubtron z Indii. Na portalu mixcloud możecie posłuchać wszystkich wersji i remiksów tego nagrania w jednym secie. Zapraszam!



Dan Davis: Również bardzo dobrym utworem jest Flesh For XTC, który pochodzi ze ścieżki dźwiękowej pt. Darkness wydanej w limitowanej edycji na CD. Jak długo pracowaliście z Jensem nad muzyką? Możesz zdradzić więcej informacji na ten temat?

Kromproom: Dziękuję, ten utwór jest naprawdę mocny i świetnie zaśpiewany przez Jensa. Nad całym albumem Darkness pracowaliśmy na odległość. Jens nagrywał w Niemczech, ja nagrywałem w Czeskiej Republice, pomysły wysyłaliśmy sobie przez internet. Nie była to łatwa współpraca, ale kiedy słucham tego utworu i innych produkcji z tej ścieżki dźwiękowej to jestem bardzo zadowolony i dumny. Ciężko konkretnie określić ile czasu spędziliśmy nad tym utworem i nad całym Darkness, ale były to miesiące kreatywnej i ciężkiej pracy.



Dan Davis: Co możesz powiedzieć nam na temat EP-ki pt. Transmitter?

Okładka EP-ki - Transmitter

Kromproom: To dość długa historia, ale postaram się ją krótko przedstawić. W roku 2003 po opublikowaniu albumu Black Import rozpocząłem pracę nad drugim albumem, ale różne sytuacje życiowe doprowadziły do tego, że zamiast pełnego albumu została wydana EP-ka w 2009 roku. W 2010 roku Carlos Perón zremasterował album Black Import wraz z czterema utworami z Transmittera i wydał w formie elektronicznej specjalną zremasterowaną edycję, na której znalazło się w sumie 15 utworów. Były pomysły, aby do produkować jeszcze kilka ścieżek muzycznych i wydać pełny album, ale w między czasie powstał projekt EKS-port, współpraca z Carlosem, Jensem oraz innymi muzykami, obecnie z Tomkiem Grocholą. Stwierdziłem, że lepiej nie oglądać się za siebie, ale komponować nowe rzeczy.

Dan Davis: Również produkowałeś EP-kę Centurio beatz Kromproom pt. Centurio beat Kromproom. Czy jest planowany pełny album projektu CbK?

Kromproom: Projekt CbK powstał w 2011 roku z inicjatywy Jensa Escha Centurio. Bardzo ambitnie podeszliśmy do tego projektu, ale projekt zgasł zaraz po wydaniu wspomnianej przez ciebie EP-ki w 2012 roku. Na EP-ce znalazły się trzy utwory: Vergessen Sie alles!, Weite Reise i Inquirere Nova. Pamiętam wywiad, który przeprowadziłeś 10 lutego 2012 roku z Jensem Eschem na temat projektu CbK, w którym bardzo ładnie został zaprezentowany nasz duet. Z Centurio utrzymujemy kontakt, ale każdy z nas ma swoje życie, ja przeprowadzając się z Polski do Czeskiej Republiki, zwiększyłem odległość między mną a Jensem. Dodatkowo Jens zaczął robić to, co najbardziej kochał i kocha, czyli fotografia, kręcenie filmów. Myślę, że na album będzie trzeba długo poczekać, jest również możliwe, że nie zostanie nagrany już nigdy, ale mam w planie wyprodukować z wybranymi artystami remiksy CbK, które wydam w naszej wytwórni Kromp Room Records jako długo grający remiks album.


Dan Davis: Jaki jest następny projekt Kromproom?

Kromproom: Pewnie zdążyliście zauważyć, że obok solowych dokonań udzielam się w różnych projektach muzycznych. Następny projekt to współpraca z Tomkiem Grocholą z Agressiva 69. Nasz wspólny singiel ROAD to początek współpracy. Obecnie przygotowujemy remiksy singla ROAD i wraz z tym wydawnictwem chcemy rozpocząć promocje oficjalnej nazwy naszego duetu. Planujemy również wydać w tym roku nowy singiel ale już pod oficjalną nazwą Kings in White.


Dan Davis: Dziękuję Piotr.

Kromproom:
Dziękuję Dan.

Komentarze

Popularne posty