Danced with a robot kontra męski taniec solowy


Niedawno wróciłem z Węgier i oprócz papryki przywiozłem ze sobą wideo, które zarejestrowałem swoim telefonem komórkowym na festiwalu muzyki folkowej w mieście Esztergom. Trafiłem między innymi na męski taniec solowy, który udało mi się zarejestrować.

Fot. ML. Okładka MC Else.

A legényes (po węgiersku) lub feciorească (po rumuńsku) to męski taniec solowy wykonywany przez Siedmiogrodzian (w węgierskim języku etnicznym) mieszkających w regionach Kalotaszeg/Țara Călatei, Szilágyság/Sălaj i Mezőség/Câmpia Transilvaniei w Transylwanii, czyli mniej więcej w okolicach Klużu. Choć zwykle tańczą go młodzi mężczyźni, może być również tańczony przez starszych. Taniec wykonywany jest w stylu wolnym, zazwyczaj przez jednego tancerza na raz, przed zespołem. Kobiety biorą udział w tańcu, stojąc w rzędach z boku i śpiewając/krzycząc wersy, podczas gdy mężczyźni tańczą. Każdy chłopak wykonuje pewną liczbę punktów (zwrotów tanecznych), zazwyczaj od 4 do 8 bez powtórzeń. Każdy punkt składa się z 4 części, z których każda trwa 4 uderzenia. Pierwsza część jest zazwyczaj taka sama dla wszystkich (istnieje tylko kilka wariantów).

Żródło https://en.wikipedia.org/wiki/Legényes


Wpadłem na pomysł podłożenia muzyki pod zarejestrowany obraz. Wybrałem do tego celu remiks utworu pt. Danced with a robot, który wyprodukowałem na potrzeby wydawnictwa Kromproom feat. Centurio. Wideo nie jest może dobrej jakości, ale dubstepowa wersja utworu wraz z obrazem daje moim zdaniem ciekawy efekt. Oglądajcie i oceńcie sami.


2013 KROMP ROOM RECORDS
2013 Rebeat Digital GmbH
2013 Warner Chappell Music


Komentarze

Popularne posty